RESTAURACIÓ ESGLESIA ESTIU 2008

Tal i com ja van fer l'any anterior, un grup de estudiants, junt als seus coordinadors han continuat la restauració de l'Església Nativitat de La Mare de Déu de Benilloba, tornant-li part de la seua esplendor, a més de conviure amb la gent del poble aprenent un poc de cada u dels seus habitants, la seua vida i els seus costums.

Esta activitat s'enquadra dins dels Cursos d'Estiu de Restauració d'Artesanies Tradicionals. Es tracta d'un servici totalment gratuït que ha posat en marxa la Universitat de València per a ajudar a xicotetes poblacions que econòmicament no es poden permetre projectes d'este tipus.

La Universitat de València, a través de les seues tres universitats convoca estudiants per a portar a terme les activitats a l'estiu. Sobretot solen ser estudiants d'història de l'art, però també es donen casos que s'apunten a estos cursos estudiants d'altres carreres com són els d'arquitectura o belles arts. En l'estiu del 2008 el treball l'han centrat, novament, en la recuperació de l'església de Benilloba.

La seua comesa s'ha centrat a restaurar els laterals de la nau, per a d'esta manera anar avançant, any rera any, en la restauració d'este monument. Així, els habitants de Benilloba podran gaudir del seu patrimoni, l'església completament restaurada.

Estos joves, han estat dormint en cases de veïns del poble i menjant també en una fila o amb els aliments aportats pel veïnat. El poble ha posat, doncs, allotjament, alimentació i els materials necessaris i ells s'han dedicat al treball, encara que també va haver-hi moments per a conèixer el poble i la seua gent, que es va bolcar en ells manifestant-los el seu agraïment.

Esta labor de restauració, que és una tasca molt delicada i minuciosa, els ha portat, per decisió pròpia, a treballar en condicions molt difícils, pujats en bastides, en jornades que s'allargaven fins a altes hores de la nit.

Per la seua part, els veïns de Benilloba, a banda eixe oferiment de allotjament, alimentació i higiene, ha fet un esforç econòmic i de participació en diverses firetes que es van muntar tant al poble com a altres poblacions, com es el cas de la Torre de les Maçanes.